Monday, December 26, 2011

How to sell LED Signs to Small Businesses?

How to sell LED Signs to Small Businesses?

I've been running two websites for six months now. One that sells neon signs, and one that sells LED signs.
I'm doing reasonably well on the internet, via organic search, focusing on people searching for things like "Open Signs" or "LED Signs", etc.
Most of what I sell are windowfront signs, like the typical neon or LED open sign, both generic, and customized for particular small businesses ( Pizza Restaurants, Tattoo Parlours, Beauty Salons, Motels, Tanning Salons, etc, etc ).
I'm wondering what other ways, besides just "organic search / ranking well on Google" I can raise awareness of my products with small business owners that might be looking for these signs. 
Couple of questions:
Are there websites where either small business people in general congregate, or specific niches of store owner congregate? 
What about other venues besides the internet? Is there a trade show, magazine, etc, where I could a reasonable "bank for the buck" and get in front of a large number of brick-and-mortar business owners?
Would love to hear some ideas.
I think you should join tradeshows and participate with them so that other people can come and visit your booth and see what you offer. 
I also think that it is very important to see which "blogs" or "magazines" are most famous in your region, sending them a couple of samples will make them right about the products you have and other people can see and be aware of what you sell. Make sure you include this in your email, specifically ask if they are up for testing your product and rating it in a post. 
Blogs are very powerful to helping you advertise your products.
The ASI Trade Shows (Advertising Specialties Institute) is gearing up for 2011. Unlimited product discovery to 24/7 networking and the most comprehensive education program in the industry. Distributors will take away valuable insights and real-world practices to apply to their businesses. You can check out Here!

No comments:

Post a Comment